dimarts, 5 de maig del 2009

Dinàmiques de comunicació

NOM: “Escolta de sentiments”
PARTICIPANTS: 15-20 participants
EDAT: a partir de 9 anys
DURADA: 15-20 minuts aproximadament.
MATERIAL: Paper i llapis
OBJECTIUS:
- Opinar sobre els propis sentiments i els dels altres
- Reflexionar sobre les nostres emocions
- Empatitzar amb els nostres companys i companyes
- Argumentar les nostres opinions amb criteri

DESCRIPCIÓ I FUNCIONAMENT:
Es fan parelles, i per parelles comenten un sentiment a partir d’unes preguntes. Per exemple:
- Què sento quan m’enfado?
- Com em sento quan estic amb el meu millor amic?
- Què faig quan em llevo de bon humor?
- Quan ho sento si faig enfadar a algú?
- Que m’ajuda en aquests moments?

PAPER DEL/ DE LA DINAMITZADOR/A:
- Distensionar el grup, creant una atmosfera agradable.
- Trencar els subgrups que sense voler es formen.
- Animar el procés de participació efectiva.

AVALUACIÓ:
És important fer una avaluació conjunta un cop feta la dinàmica per escoltar i opinar allò que ha posat cada persona sobre cada sentiment i analitzar cada sentiment en grup.

OBSERVACIONS:
Algunes preguntes poden ser difícils de respondre, i s’ha de reflexionar i posar-hi voluntat per l’execució d’aquesta activitat.

FONT:
Alternativa del juego


_______________________________________________________


NOM: “Pio, pio.”
PARTICIPANTS : Entre 10-15 participants.
EDAT: A partir de 4 anys.
DURADA: 10 minuts aproximadament.
MATERIAL: Mocadors per tapar els ulls.
OBJECTIUS:
- Confiar en nosaltres mateixos
- Divertir-se
- Treballar l’oïda en situacions de sorroll.
- Aprendre a escoltar.
- Afavorir els sentits i l’atenció.
- Treballar l’orientació espaial.
- Reconèixer les veus.

DESCRIPCIÓ I FUNCIONAMENT:
Tots els participants excepte un que fara de mare de pollets, es taparan els ulls i en un espai determinat aniran cridant: “Pio, pio” quan topin amb algú, si es la mare el posarà sense dir res en la seva filera de fills, si no ho és passarà de llarg com si res. El joc finalitzarà quan tots els pollets trobin a la mare.

PAPER DEL/ DELDINAMITZADOR/A:
Explicar en què consisteix la dinámica i començar-la posant- se ell o ella de mare i anar vigilant que la dinámica es segueixi correctament .

OBSERVACIONS:
També es pot incloure dins de les dinàmiques de confiança.

FONT: Alternativa del juego.

_____________________________________________________


NOM: “Els gomets”
PARTICIPANTS: 25 persones

EDAT: A partir de 7 anys
DURADA: fins que el joc es resolgui
MATERIAL: gomets de diferents formes i colors
OBJECTIUS:
- Treballar la comunicació no verbal
- Apendre a resoldre una situació gestualment
- Posar-se en el lloc de l’altre
- Desenvolupar els sentits

DESCRIPCIÓ I FUNCIONAMENT:
Ens posem tots en una rotllana i tanquem els ulls. El dinamitzador/a anirà col.locant un gomet al front de cadascú, un pot tenir un triangle vermell, l’altre una rodona groga, etc. Quan tothom ja té el gomet al front comença la dinámica, cada participant ha de buscar algú que tingui el mateix gomet que ell/a sense poder parlar ni saber quin gomet té. El joc acaba quan tothom ja està agrupat amb els gomets iguals.

PAPER DEL/ DE LA DINAMITZADOR/A:
Posar els gomets al front i observar la dinàmica procurant que ningú parli.

AVALUACIÓ:
En aquesta dinámica hem d’avaluar com ens em sentit quan hem aconseguit trobar algú amb el mateix gomet que nosaltres i després si algú s’ha quedat sol, com s’ha sentit aquesta persona.

FONT: La alternativa del juego II
Avui us oferim un video d'una cançó molt bonica, Idil.li de l'astre rei d'Oreig i companyia, esperem que la disfruteu amb els vostres nens i nenes i la pogueu cantar tots junts en una màgica vetllada!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada